Alla inlägg den 4 november 2007

Av Empa - 4 november 2007 22:23

Gjorde föräldratestet på http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab . Mitt resultat blev Coola föräldern softar med barnen Coola föräldern tar griniga barn med jämnmod. Foto: Colourbox "Det löser sig" är mottot

Är du avsvimmad? Hög? Febrig? Nejdå, det är bara en mycket avspänd förälder som ligger utslängd på bänken i lekparken.

Den coola föräldern rycker lätt på axlarna medan barnen sliter i varandras hår, river ut innehållet ur skafferiet leker affär med mormors juveler. Äsch, ingen fara på taket, det där löser sig säkert av sig själv, är ditt motto. Blir du bjuden på musikfestival är det inga som helst problem. Du packar bara ner lite saft och kex i vagnen och rullar dit med ungarna i släptåg. Barnen ska inte få hindra dig att se ditt favoritband - du hindrar inte barnen från att smula sönder alla kexen och pilla in smulorna i högtalarsystemet. För i den här familjen är vi softa mot varann.

Läser: Något som inte handlar om föräldraskap.

Pratar dig varm för: Att våga resa till Bukina Faso med barnen.

Skulle aldrig: Flytta till radhus bara för att det är barnvänligt.



hihi, Jag har inga egna barn ännu så jag gick utifrån hur jag tror att jag skulle agera i vissa situationer..=)

...

Av Empa - 4 november 2007 19:29

26 dagar kvar som 24 åring. =)

Av Empa - 4 november 2007 18:55

Har precis registrerat min blogg på bloggtoppen. Vet inte riktigt vad jag ska få ut av den sidan, men någonting blir det säkert =)


Hur har eran helg varit?


Min har varit lugn och sansad. Inga konstigeheter. Jobbad till 02.00 i fredags natt och igår kväll var jag hemma hos D och kollade på film. Vi hade jätte mysigt. Vi såg the holiday med Cameron diaz och Jude Law. Sån himla mysig film, det är en sån film som jag blir alldeles varm i hjärtat av.




Ovido - Quiz & Flashcards