Alla inlägg under november 2007

Av Empa - 26 november 2007 17:35

Vad är det här och hur tänkte han? Nya macarena dansen? Kanske....

Av Empa - 26 november 2007 17:09

På vägen ut till jobbet idag blev jag uppringd av en kollega som så snällt påminde mig om att jag skulle på utbildning idag. Det hade helt försvunnit ur mitt minne.

Så idag var jag på jobbet mellan 09.00-12.00 Sköönt! Fast jag hade sett fram emot att jobba på gården idag, men det får jag ju göra imorgon vare sig jag vill eller inte. =)


Utbildningen då? Jo den var jag på mellan 12.30-16.00 Fick lära mig att jobba med den nya hemsidan för ungdomar i haninge. Riktigt roligt!

Av Empa - 25 november 2007 22:38

Frågor och svar

Senaste kompis du träffade: Dirty

Personen du pratade I telefon med: Larsa

Du fick SMS av: Flisan

Du kramade: Dirty

Idag är det: Söndag

Kläder: Mjukisbrallor och och ett linne

Är bättre än igår: Kvällsensamheten.

Imorgon är det: Måndag

Planer: Jobba. Ingen aning om vad som händer på kvällen.

Någonting tråkigt som händer imorgon: Det hoppas jag verkligen inte!Favoritnummer: 13

Färg: svart, brunt och guld just nu.

Årstid: Somaren! Utan tvekan

Saknar du någon? Ja, du vet vem du är.

Humör för tillfället? Lite nedstämd, men rätt lugn

Det första du gjorde imorse? Vaknade, klev upp försiktigt för att inte väcka Dirty. Satte på en film och la mig på soffan.

Vad åt du sist? Ben & Jerry- pish food

Vad irriterar du dig på? Barnskrik när man sitter och äter

Tror du på distansförållanden? Nja. har testat det och det är inte att rekomendera då saknaden blir för stor.

Vem tänker du på just nu? mig själv.

Tror du att personen tänker på dig med? Eh, ja!

Vart reste du sist? Till Linköping i tisdags.

Vad gjorde du igår kväll? Hängde med Dirty. Vi åt nachos och drack margaritas

Liknar du din mamma eller pappa? Är en kopia av min mamma till utseéndet och har pappas mentalitet.

Ler du ofta? Ja. Det tycker jag att jag gör.

Välj en (kärlek, skönhet, kreativitet)? Kärlek

Önskar du dig något när du ser en fallande stjärna? Har aldrig sett en stjärna falla men om det hände skulle jag göra det.

I vems säng sov du i igår natt?I Dirtys ex-killes säng

Vilken färg har din tröja? Marinblå/vit-randig

Sorg: Smärta

Har du någonsin gråtit tills tårana tagit slut? Ja. När min dagmamma gick bort när jag var 7 år gammal.

Har du någonsin gråtit dig till sömns? Ja. Många gånger.

Gråter du när du skadar dig? Har lärt mig att kontrollera den impulsen.

Lycka: Är det på riktigt?

Är du en glad person? Ja. Jag är en glad skit.

Vad gör dig glad? Mina vänner, musik, sommaren och spontanitet!

Önskar du att du var lyckligare? Ja. Jag gör nog det.

Är lycka överskattat? Ja, det tror jag. Har inte kommit på vad det är riktigt

Kan musik göra dig glad? Utan tvekan.

Har någon annan än din familj sagt jag älskar dig? Ja. =)

Har du någonsin sagt, Jag älskar dig? Ja. =)

Har du en flick/pojkvän? ja.

Är du nöjd med det? Jo det är jag väl. =)

Har du varit otrogen någon gång? Kanske...

Vem hatar du verkligen? Ingen. Hata är ett starkt ord.

Har du någonsin gjort en hat-lista? Va?! Nej!

Är du en mobbare? Nej. blev mobbad.


Nuvarande:

Frisyr? Har en bad hair day!

Relationer: Just nu är jag i relation med soffan =)

Till vem sa du, öga mot öga, jag älskar dig till senast? Min pojkvän

Känner du att du älskar dina närmaste vänner? Ja, absolut!

Har du haft ett förhållande som varat i över ett år? Ja. två stycken

Älskar du båda dina föräldrar? skum fråga. Ja!

Hur länge har du känt din bästa vän?  10 år och 8 år.

Anser du att man kan ha samma relation med ett husdjur som en vän? Nej.Det tycker jag verkar konstigt.

Har du varit i fler än fem förhållanden de senaste två åren? Nej

Vilken relation har du till dina gamla klasskamrater? Ingen kontakt med någon av dom.

Anser du att det är fel med kärleksrelationer på jobbet? Nej. Det var så jag träffade min nuvarande kille.

Läppar eller ögon? Ögon.

Kramar eller kyssar? Kramar

Snygg mage eller snygga armar? Mage.

Har du någonsin kysst en främling? Ja.

Druckit bubblor? Va?

Tappat bort glasögon/linser? Nej.

Brutit ett ben? Nej,tack och lov

Röntgats? Aldrig.

Krossat någons hjärta? Ja.

Nobbat någon (som haft känslor för dig)? Ja.

Gråtit när någon dött? Ja.


Kläder

Äger du ett plagg från en second hand-butik? Nej.

Hur många par skor använder du regelbundet? 5 par ungefär.

Har du sparat i över två månader för att ha råd att köpa ett klädesplagg? Nej. Usch vad trist.

Tycker dina vänner att du köper mycket kläder? Inte mitt bekymmer.

Skulle du kunna tänka dig att jobba på H&M? Nej, fasen vad trist.

Har du någon gång burit en folkdräkt? Nej.

Har du någon gång slängt ett plagg efter att endast ha använt det en gång? Nej, inte slängt men slutat använda och sen gett bort.

Anser du att en persons klädstil säger mycket om personen? Visst kan klädstilen spegla identiteten.


Personer

Vad tycker du egentligen om kungen? Han är aplik min pappa.

Tycker du att prinsessan Madeleine är snygg? Ja. Hon ser bra ut.

Vem vill du se som julvärd julen 2008? Arne weisse

Vem är den bästa läraren du någonsin haft? Fröken Ogenstedt i svenska i högstadiet.

Vilka är dina förebilder? Min moster är en grym förebild.

Kan du nämna fem stadsministrar under 1900-talet i Sverige? Haha. nej.

Uppfattar du att en person är smart bara för att hon/han bär glasögon? Nej, Jag tror inte att en person är smartare bara för att han/hon har ett synfel.

Av Empa - 25 november 2007 20:29

?2

Av Empa - 25 november 2007 19:01

Vet varken ut eller in. Herregud! Vuxna människa.

Du har fem dagar kvar tills du fyller 25 och du har noll koll. Hur är det möjligt?

?

Av Empa - 25 november 2007 16:55

Av Empa - 23 november 2007 15:09

Vad ska ni göra? Min helg är rätt lung och oplanerad =)

Det enda jag har bestämt är att jag ska på dansuppvisning klockan 13.00 imorgon.
Min kompis son (3år) Skall dansa till låten: jag är en austronaot (hur stavas det egentligen?)

Av Empa - 23 november 2007 14:06

Hej allihopa!

Har varit iväg till Linköping ett par dagar på kurs. När man inte är van vid att sitta vid en skolbänk i flera timmar så kan hjärnan lätt bli knepig. Det blev min kan jag säga. Sa så sjukt mycke skumma saker som jag bara måste försöka återberätta. Det hela slutade med att vi skrev upp stödord och meningar på en banan som jag symboliskt åt upp när kursen var slut. Jag tog kort på skalet och nu ska jag försöka återberätta en del av dom sakerna som står därpå.

Kokos är en nöt!

Förklaring: Vi fick mockarutor till kaffet och på dessa var det kokos. Min frågan då blev: Jag är allergisk mot nötter och inte kokos, hur kan då kokos vara en nöt?! Fick snabbt svaret att det heter kokosnöt!


Det ser ut som stora skivor bacon... Är bacon fläsk?!

Förklaring: Det serverades fläsk med potatis och löksås till lunch en av dagarna.


Vadå, har Lettland gjort mål?!

Förklaring: Vi satt på Olearys i Linköping och kollade på Sverige-Lettland matchen, varpå jag trodde att jag hade stenkoll. Fram tills jag hörde nån som sa att det stod lika. Hade inte hajjat att Lettland lyckats få in den. Skyller på att Mellberg spelade ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards