Alla inlägg under november 2007

Av Empa - 9 november 2007 13:28

Har ni tips på vad man kan göra denna afton? Det får inte vara för dyrt =) Jag är lite rastlös och känner att det vore underhllande att få stimuleras en aning. =)

Av Empa - 9 november 2007 10:24

Jag är ledig idag! Superskönt må jag säga.

Det tråkiga med lediga dagar är att man tvingas göra sånt som man inte hinner med annars. Som idag har jag tvättstugan till exempel. Det blir ett himla springande fram och tillbaka.


Ikväll har jag inga planer alls. Lite sugen på att göra något faktiskt. =)

D kommer kanske förbi en sväng när hon är på väg hem sedan. *Hoppas*


Av Empa - 8 november 2007 11:12

Idag ska jag ha lönesamtal. Är lite halv pirrig inför det, men jag tror att det kommer att gå bra. Har ju inte betett mig dumt på nått sätt iallafall =)


Vad händer annars då?

Min kusse fyller 19 imorgon så det blir antagligen fika eller liknande med släkten i helgen. Om det inte händer något annat spännande så har jag tvättstugan imorgon=) (på min lediga dag) *suck*

Av Empa - 7 november 2007 22:45

Lillasyster har gjort om Rihannas plåga umbrella och den är 100 gånger bättre än när Rihanna gör den. Lyssna själva:


Av Empa - 7 november 2007 21:04

Min pappa är världens sötaste. Fick en födelsedagspresent i förskott. Okej jag bestämde själv vilket men ändå. Tack pappa!!


 


Hittade nya handdukar när jag var ute och for i söndags. Dom passar utmärkt i mitt badrum som går i svart, grått och rosa. =)

Av Empa - 7 november 2007 13:02

Shit vilken mani man kan ha då. Vem fan bryr sig egentligen om hur en potatis blir till? Nu är det så att jag har hakat upp mig på detta och sökte upp det i NE. Det här är det jag hittade:


potatis är en växt från Sydamerika som är släkt med bland annat tomater. Potatisarna vi äter är knölar som bildas på de delar av stammen som växer under jord. Varje knöl kan efter övervintringen ge upphov till en ny potatisplanta. Det är därför de innehåller så mycket näring. Potatis innehåller främst stärkelse (kolhydrater, 17,5 %) men också mycket C-vitamin. Potatis är ett av Europas viktigaste födoämnen.

Potatis odlades av inkaindianerna när européerna kom till Sydamerika för drygt 500 år sedan. Potatisar fördes till Europa på 1500-talet men började odlas på allvar här först på 1700-talet. Svenskarna lärde sig äta potatis när de krigade i Tyskland åren kring 1760. Särskilt när det lite senare blev känt hur man gjorde brännvin (sprit) av potatis blev den riktigt populär.

 

Men jag är fortfarande inte nöjd. Hur i helvete kom den första potatisen till?


Av Empa - 7 november 2007 12:51

Det är så himla roligt att ni har börjat kommentera. Blir sjukt glad så fort jag ser en ny kommentar. =)


Men hörrni, är det ingen av er som vet hur potatisar blir till? Jag vill verkligen veta =) (kolla mitt inlägg lite längre ner)

Av Empa - 6 november 2007 22:58

skräckfilm denna afton på jobbet. Kommer inte rikitgt ihåg vilken men det var en klassiker iaf. Jag tittade inte för jag avskyr skräckfilm. Dom  gör att jag ligger sömnlös alterativt har mardrömmar i flera veckor.  Är jordens mest lättskrämda människa. 


Dagens bekännelse får lov att bli att jag är så rädd för mörkret att jag måste ha en liten lampa tänd om jag sover ensam. Har jag ingen lampa tänd så ligger jag sömnlös. Hemskt!

Skapa flashcards