Alla inlägg den 26 december 2007

Av Empa - 26 december 2007 21:38

Det är en gyllene regel inom bloggning om man vill att många människor ska läsa det man skriver. Att uppdatera ofta. Dom flesta"stora" bloggarna har skrivit om detta.


Frågan jag ställer mig är: Vill man bli en "känd" bloggare?


Jag vet inte ens vilka ni 20 är som läser min blogg nu. Eller jo, några av er. Kanske 5 stycken. Visst blir det kanske så att ju fler läsare man har desto mer anonym blir man. Eller?

Inte ens mina bästa vänner läser min blogg regelbundet. Och då handlar den ändå mycket om dom.


Varför bloggar jag egentligen?


Jo, jag tror faktiskt att jag kan svara på det.


För min egen skull.


För att få ur mig saker som ligger och gror. Som växer sig större om jag inte pratar om dom.


Då undrar ni säkert varför jag inte bara börjar skriva dagbok istället?


Jag har ett svar på det också. Såhär är det: När jag bloggar så känns det som att det är riktat mot någon. Mot någon som är intresserad och kanske bryr sig.  För det tror jag att ni gör. Jag tror att ni bryr er.


Varför skulle ni annars läsa det här just nu?

Av Empa - 26 december 2007 17:45

Jag tycker egentligen om att vara ensam, men inte idag. Inte just nu.


Jag saknar honom. Massor!


Känner mig förlorad och skakad. Vet inte vilket ben jag ska stå på eller hur jag ska lyckas med att stå stadigt.

Det enda jag vill är att höra ifrån honom. Att få prata med honom.


Nej nu ljög jag.


Det enda jag vill är att han ska vilja ha mig. För jag vill ha honom, av hela mitt hjärta.

Av Empa - 26 december 2007 17:27

1. Åtminstone 2 personer i världen älskar Dej så mycket
att de skulle dö för Din skull.


2. Åtminstone 15 personer älskar Dej på något sätt.


3. Den enda anledningen till att någon hatar Dej är att
de skulle vilja vara precis som Du.


4. Ett leende från Dej kan ge lycka till vem som helst,
även om de inte känner Dej.


5. Varenda kväll tänker någon på Dej innan de somnar.


6. Du betyder allt för någon.


7. Om det inte vore för Dej, skulle någon inte leva nu.


8. Du är speciell och unik.


9. Någon som Du inte ens vet existerar, älskar Dej.


10. När Du gör ditt livs största misstag, kommer det något gott ur detta med.


11. När Du tror att hela världen vänt ryggen åt Dej,
titta en gång till, det är troligtvis Du som vänt världen ryggen.


12. När Du tror att Du inte har den minsta chans att få
som Du vill, får du det inte heller. Men om Du tror på Dej själv, förr eller senare, får Du exakt som Du ville.


13. Kom alltid ihåg komplimanger Du fått, glöm alla otäcka gliringar.


14. Tala alltid om vad Du tycker om folk till dom, Du mår mycket bättre om dom vet.


15. Om Du har en underbar bästa vän, ta Dej tid att
låta vännen veta att denne är underbar, och säg det ofta!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards