Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Empa - 19 mars 2008 20:02

Nu har jag bestämt mig för att sluta vara så förbannat skrajsen över vad jag skriver här. Det kanske är något jag kommer att få äta upp i framtiden men det skiter jag i just nu.

Varför leva i dåtid eller framtid när man kan leva i nuet?


Har precis kommit hem ifrån vidja där jag varit och hängt lite med min moster och hennes kids. Blev bjuden på middag (lyx) och fika (ännu mera lyx). Kollade även in hennes skogarderob inför kommande kryssning nästa helg. Jag har ännu inte riktigt koll på vad jag ska ha på mig då.

Vill vara lite fabulous men jag vet inte om det är min stil. Brukar köra på lite mer funky stil när jag partar.


Typ såhär:



Men nu vill jag se ut mer såhär:




Vad tror ni?


Av Empa - 19 mars 2008 15:28

Har kommit över en dator lite snabbt här på jobbet och givetvis loggar jag in på bloggen för att kolla om det har dykt upp några nya kommentarer, men icke sa nicke. Så istället passar jag nu på att skriva ett snabbt litet inlägg till er.

Hoppas ni har det bra där ute i snö och slask. Vad hände? Det var ju vår för två dagar sen.. Usch! Jag avskyr verkligen snö, om jag själv inte väljer att åka till den såklart.


Bifogar en bild bara för att jag har hört att bloggen blir roligare då.


Av Empa - 19 mars 2008 11:20

Min moster har en tendens att skriva världens längsta kommentarer. För den skullen och för att hon alltid gör mig glad, tänker jag nu dela med mig av denna kommentar till er via ett blogginlägg.


Hej Emmelie!

Vet du, Nina och Micke har skrivit på kontraktet till huset nu idag på morgonen!!! Jippie! Så räkna med en midsommar på Doktorsvägen 24, om du vill förstås. Så himla kul!

Ted kom förbi och firade Rasmus igår och jag försöker peppa honom att komma till Öland med ett gäng kompisar. Vad säger du om det? Visst vore det najs?

Blir så ledsen i hjärtat när jag läste om hur du känner för L. Vet ju inte vad som hänt mellan er, men jag kan inte förstå hur någon kille i världen INTE vill vara ihop med dig. Vore jag kille och inte släkt med dig skulle jag göra ALLT för att få dig på kroken. Du är drömtjejen nr 1. Älskar dig! Du är bäst. Och inte nog med det, du har en utstrålning och skönhet som heter duga. Och det säger jag inte bara för att jag är moster och färgad av det. Det säger även mina vänner. Mina vänner = dina vänner. Puss och kram till världens bästa Emmelie!


P.S Jo, jag hittade en bok hemma som jag skrev i när jag väntade Rasmus och när han var nyfödd som han fick på sin födelsedag igår och i den hade jag klistrat in bl a ett vykort från dig när du var på ridläger sommaren 1993. Du inledde med "Tja". Sedan skrev du "längtar ni mycket efter mig?", "tror säkert Rasmus gör det i alla fall". Så roligt. Blev alldeles varm i kroppen. D.S




Av Empa - 19 mars 2008 01:04

Kolla vad skum min hand ser ut------->


Annars är jag för tillfället lite kär i den här bilden. Den får hänga med som visningsbild ett tag tills jag tröttnar.


Nu ska jag gå och lägga mig. Sov så gott så hörs vi med all säkerhet imorgon.



Kisses


Av Empa - 19 mars 2008 00:02

Jaha, vart ska jag börja? I morse vaknade jag as tidigt och ville verkligen sova en timme till, så då gjorde jag det. Älskar att börja sent!

Efter jag gått upp ringde Flisan och pratade lite skit, det är alltid välkommet.

Vid 12.30 åkte jag till jobbet och var framme 13.00 I tid med andra ord! Det är mer än vad man kan säga om en del andra som jag jobbar med.


Det borde finnas någon slags komma i tid bonus.

Den skulle kunna funka som så att varje månad finns det en lönebonus på 1000:- som alla som har kommit i tid hela månaden får ta del utav. Kommer man försent med mer än 5 minuter mer än en gång i månaden så kan man kyssa den bonusen adjö.

Skulle inte en sån bonus fungera tror ni? Jag tror stenhårt på den idén iallafall.


Har jobbat fram till halv elva och efter det rejsade jag hem till Dirty för att hämta min mobilladdare som jag glömde där i helgen.


Vad har ni haft för er idag?



Kisses



Skapa flashcards