Alla inlägg under mars 2008

Av Empa - 17 mars 2008 21:00

Jag har privilegiet att ha två riktigt nära vänner. Vänner som jag kan skratta, gråta och bråka med. Vänner som finns där i vått och torrt. Dom är dom bästa, top notch om man vill uttrycka sig så.


Jag har även en del bekanta, tyvärr så träffar jag dom inte ofta om än alls. Jag hör ifrån dom ibland och hör av mig ibland. Oftast via msn eller sms.

Det får mig att fundera på hur man klarade sig innan datorn och mobilen? Hur gjorde man då för att hålla kontakten med människor i andra delar av sverige?

Det blev en hel massa timmar i mammas telefon och en hög med handskrivna brev. Charmigt, men opraktiskt.


Det är tur att man har Dator och mobil, för hur skulle man idag klara av att vänta en vecka eller två på att få svar via brev. Jag skulle bli lätt tokig iallafall.



Kisses

Av Empa - 16 mars 2008 21:44

Jag var hos L och tömde hans källare på mina saker idag. Saker som jag tidigare inte har tagit av en anledningar som jag själv inte vet om. Jag vill säga att det är på grund utav lathet men jag tror i själva verket att det beror på seperationsångest. Med det menar jag att om jag hade saker kvar där så var jag på något sätt fortfarande en del utav hans liv. Jag vet nu att det inte fungerar så, det har jag nog vetat hela tiden, men det har kännts bra till och från. Hoppet har på något sätt hela tiden funnits där, hoppet om att han ska ångra sitt beslut och insé att jag är tjejen för honom. Det har blivit tydligare och tydligare vecka för vecka att så inte är fallet. Därav flytten av mina saker idag.

Jag orkar inte gå och hoppas längre.


Filmsnutten under beskriver ganska exakt hur jag känner och hur jag mår. Osynlig, liten och obetydelselös med hoppet om att jag ska återfå känslan av att jag betyder något för någon.


Klippet kommer ifrån min absoluta favoritfilm the holiday. Den har alltid gett mig en må bra känsla, idag var första gången som jag såg den och kände mig illa till mods. Det är precis som om hoppet om kärleken är borta.



Av Empa - 15 mars 2008 09:20

Det blev utgång igår.


Efter lite förfest hos Flisans och hennes kille. Vi hamnade på GK på söder, kanske inte det roligaste stället, men Dirty är ju känd för sitt uttryck "Det blir inte roligare än man gör det" så vi körde på det. Under kvällen som löpte blev Flisans kille utkörd och åkte hem, väl hemma hade han inga nycklar med sig så Flisan blev tvungen att åka hem. Very sad. Jag och Dirty stannade kvar och shejkade den sista timmen ut.


Jag är lite arg för att vi gjorde det såhär nu i efterhand för då hade inte kvällen ballat ut som den gjorde när vi kom hem till Flisan. Jag kan tyvärr inte berätta här exakt vad som hände av respekt till mina vänner, men det vart riktigt drama och tydligen var jag boven i det hela. Hmm... Undrar just hur det kom sig för det var ju inte jag som höll på att göra något galet.

I alla fall så bestämde sig Dirty för att åka hem.

Både jag och Flisan trodde att hon skulle ta en taxi så vi lät henne gå.


Hon kom säkert iallafall, det vet jag för hon skickade sms och bad om ursäkt för den hon är, vad nu det betyder?





Av Empa - 13 mars 2008 22:35

Jag är ledig imorgon vilket innebär att min helg har börjat. Underbart!


Hade lite planer för helgen men det ser ut som att dom kommer att spricka pga vädret. Skitväder har utlovats hela helgen enligt aftonbladet.


Planen var att jag och Dirty skulle åka till Rimbo till hennes syster och rida långritt.  Det är ju bara att glömma om vädret nu ska vara bajs.

Känns jättetråkigt eftersom jag mer eller mindre har sett fram emot det hela veckan.


Det som gäller annars är melodifestivalfinalen på lördag, efter att vi har hämtat Dirtys föräldrar på arlanda. Jag håller tummarna för Charlotte Perrelli med låten Hero.

Av Empa - 13 mars 2008 10:24

Nu på morgonen har jag kört mammas kille till bilmecken för att hämta mammas bil. Det gick bra och helt onödig information för er =)

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli kvart i elva, blir då upphämtad av min chef. Vi ska åka och spela badminton i skogåshallen. Ska bli riktigt skönt att få röra lite på sig.



Kisses

Av Empa - 10 mars 2008 20:39

Dessa två parfymer har fått bosätta sig i mitt badrumsskåp. Dom är av märket The Library Of Fragrance och doftar Rain och Wet Garden.

Blev positivt överraskad när jag upptäckte att dom verkligen gjorde skäl för sina namn.

Så fler dofter ifrån denna serie lär det bli. =)

 


Ursäkta den dåliga bildkvalitén. Fick inte till det bättre.


Beställda ifrån http://www.eleven.se/

Av Empa - 10 mars 2008 18:23

Har spenderat en timme med att skura badrummet. Såå nöjd med mig själv! (jag är värdelös på att städa) Nu är jag sugen på att fortsätta där inne. Kanske röjja lite och kasta massa skit.

Varför är det så att tjejer är så bra på att spara på en massa flaskor och burkar med krämer och gegg, som man ändå kanske bara använder en eller två gånger innan dom har gått ur datum?

Eller är det bara jag som gör så kanske =)


Nu ska jag fortsätta med min städhysteri medans den fortfarande infinner sig.



Kyss och smek

Av Empa - 9 mars 2008 22:20

Helgen är över om ett par timmar och jag tänkte bara berätta vad jag har haft för mig.

I lördags softade jag hela dagen och på kvällen åkte jag och Dirty hem till R och M för att kolla på melodifestivalen. Dom har precis fått en liten bebis, en liten Leo. Supersöt liten knodd.

Efter det åkte vi ut till Vidja, hem till Dirtys föräldrars hus, och softade. Snackade en massa skit och sov kvar där.


Imorse när vi vaknade hade vi planer på att dra till Naturhistoriska riksmuseét med Dirtys kids. Hon ringde sin syrra för att fråga om dom också ville haka på, men det slutade med att vi blev bjudna dit på kalas istället. Så vi packade in oss i bilen och brände upp till rimbo. Superkul att träffa Dirtys syrra igen, hon är världens skönaste människa så det blev en hel del skratt. =)

Hon bjöd även upp oss dit nästa lördag för lite ridning och middag! Jag blev supertaggad, för är det något jag har suktat efter en längre tid så är det att få sitta på hästryggen igen.

Dirty verkar inte vara lika på men jag ska göra mitt bästa för att hon ska vilja.=)


Nu har jag precis färgat håret och ska ta itu med det, för ni som har självfall vet vad jag pratar om när jag säger att det inte går att somna med blött hår och vara snygg i håret morgonen efter ;-)



Hur har din helg varit?



Kyss och smek

Ovido - Quiz & Flashcards