Alla inlägg den 1 april 2008

Av Empa - 1 april 2008 23:08

V 14. Vad gör du när du är:


- Arg?  Skriker och gråter.


- Ledsen?  Antingen säger jag inte ett ljud eller så gråter jag och får ont i  magen


- Nedstämd?  Döljer det genom att skämta om allt, oftast ironiskt.


- Glad?  Skrattar =)


- Nykär?  Då studsar jag. Kan inte sitta still i en minut samtidigt som jag inte kan sluta ha ett leénde på läpparna.

Av Empa - 1 april 2008 12:06

Jag mår illa, jag har ont i magen och yrseln vill inte släppa.

Jag känner panikångestattacken komma och jag gör allt i min makt för att hålla den borta. Varför mår jag såhär?


Jag tror att jag förstår nu vad B menade med att njuta av att må dåligt. Jag känner faktiskt djupt där inne att det finns en liten glädjekänsla.

Kan det vara så att jag håller på och släpper taget?

Att jag helt enkelt har börjat acceptera att jag bara har mig själv och att det inte är dödligt. Att jag kommer att överleva allt det här och att mitt hjärta kommer att bli helt igen. Jag kanske till och med kommer att våga älska någon igen.

Jag längtar tills dess. Jag längtar till den där nykära känslan som gör att man ler hela tiden.


Jag vill vara där nu.



Kisses


Ovido - Quiz & Flashcards