Alla inlägg den 16 april 2008

Av Empa - 16 april 2008 20:47

Precis hemkommen från emergenza som gick av stapeln på klubben på fryshuset. http://www.emergenza.se/

Mitt ex band är med i tävlingen så jag och mina tjejkompisar åkte dit för att stödja och rösta fram dom till final.


Varför gjorde jag det när jag fick tokdissen över telefon en timme tidigare?


Vad hände i telefonen undrar ni då säkert?


Han ringde upp mig för att snacka lite skit och jag berättade att Flisans kille inte skulle med utan att hon skulle ha med sig en tjejkompis istället.


Då frågade han:"-är hon snygg?"


Jag svarade: "-va?! Ja jo nja jag vet inte. Hon är upptagen"


Då sa han: "-men det var ju du också innan vi blev ihop så vad är problemet? Alla vill ha en bit av mig"


Ni kan inte föreställa er den känslan som jag fick i kroppen. Jag blev först arg, sen ledsen och efter ett tag gick det över i total förvirring.

Hur i helvete kan han fråga mig (som han vet har svårt att släppa honom) om hon var snygg.



Har fått reda på nu efteråt att han bara skojade, men det var inget skämt jag uppskattade så han bad om ursäkt.



Nu vill jag bara gå och gräva ner mig i en jordhåla och glömma bort världen för en liten stund.


Det var tur att biljettvakten var så himla trevlig som han var för annars hade den här kvällen varit rätt jobbig.



Kisses



Av Empa - 16 april 2008 08:44

Det kanske är så som N säger i sin kommentar till inlägget nedanför.


Man kanske inte kan vända tillbaka hur mycket man än vill. Risken för att det allt ska bli som det var innan det tog slut första gången är relativt stor. 


Men om det inte var något fel på själva relationen? Om vi säger att det bara handlade om dålig tajming. Hu fungerar det då? Kan det då funka?


N:s kommentar:

Självklart kan det vara ok att vända tillbaka. Men jag tror inte det är möjligt eller ens bra att bara ta vid där det slutade. Oftast tar det ju slut av en anledning. Har inget egentligen ändrats ger man sig ju bara återigen in i ett destruktivt förhållande som man förmodligen inte kommer vara lycklig i i längden.

av N den 15 april 2008 kl 17:22




KIsses

Ovido - Quiz & Flashcards