Alla inlägg under april 2008

Av Empa - 24 april 2008 22:56

Äntligen hemma efter en lång dag på jobbet.


Såg matchen mellan djurgården och AIK via nätet. Synd att djurgården lyckades peta in en balja, enligt mig var det AIK som ägde matchen.


Över till något helt annat.

Imorgon ska jag eventuellt träffa malmgren för en öl på söder. Det beror lite på väder och vind men vi ska höras imorgon iallafall.




Kisses

Av Empa - 24 april 2008 19:29

Inga besökare här på jobbet så långt ögat når.

Jag sitter här ensam och är lätt och lagom uttråkad. Inte kan jag gå härifrån heller eftersom vi inte får stänga.

Jag hoppas att dom kommer snart.


Vad ska man göra för att underhålla sig själv?


Förslag?

Av Empa - 24 april 2008 14:53

har fått en fråga om Flisan har köpt hus i vidja.

Det har hon inte, hennes syster äger två hus och hon ska hyra det ena från och med måndag och hela sommaren framåt. Gissa vart jag kommer att hänga ;-)

Det enda kruxet är att det inte finns rinnande vatten och avlopp. det dom har är ett utedass och en pump. Charmigt =)


Flisan har dock redan förberett mig på att hon kommer att ringa mig när hon behöver duscha. det är helt okej då jag verkligen gillar hennes sällskap.




Av Empa - 24 april 2008 10:05

Idag är det torsdag på riktigt. (Ni som har läst två inlägg ner vet vad jag babblar om)

Solen skiner ännu en dag och det ska vi vara tacksamma för.

Idag är det jobb på schemat. Jobbar till 22.30 ikväll.


jag drömde om en konsert i stockholms underjord inatt. Nere vid hamnen. Diverse konstiga släktingar och vänner dök upp från olika håll och Dirty var skyddad av svenska underrättelsetjänsten.

På scen stod självklart Takida.

För att ta sig därifrån var man tvungen att åka med stora lastfartyg.

Skitskum dröm.



Nu är det iallafall dags för mig att starta dagen...



kisses


Av Empa - 23 april 2008 21:42

Jag har fastnat för två internetspel.

IKARIAM

och

Travian


Båda två går ut på att bygga byar som sen ska fajtas mot andra byar. Simpelt och inte allt för tidskrävande. Det är ett rätt bra tidsfördriv när man är sysslolös.

Av Empa - 23 april 2008 20:37

Idag har det inte hänt något intressant alls. Bara det gamla vanliga som ni säkert är urbota less på att läsa om.


Jag kan däremot berätta att jag har varit super förvirrad hela veckan. I måndags fick jag för mig att det var tisdag, igår fick jag för mig att det var torsdag och idag fick jag också för mig att det var torsdag.

Det är tur att man är ledig på fredag så förvirringen kanske har släppt till på lördag.

Då ska jag och Dirty stå som bartendrar och jag tror att det kommer att bli skitskoj!



Av Empa - 23 april 2008 00:20

Jag vet inte hur eran erfarenhet av utanförskap ser ut men min är rätt stor. Från första till femte klass var jag utanför. Förvisad till gränslandet där dom andra som inte fick vara med hörde hemma. Dom som inte var någon speciell. Jag var en av dom.

Det var en jobbig tid i mitt liv som jag själv valde att ta tag i och jag bytte skola i sjätte klass.

I min nya skola började mitt nya liv, livet utan utanförskap.


Så har det varit fram tills nu. I 13 år har jag fått vara med och inte varit förvisad till gränslandet och dess utanförskap. Jag har lyckats blanda mig in i alla klickar i alla klasser och på mina arbetsplatser men nu känns det som jag återigen har blivit förvisad till gränslandet för icke speciella.


Efter uppbrottet med honom är jag inte längre medräknad till dom speciella, dom som "alla" vill hänga med.

Det ramlar inte in några inbjudningar till roligheter eller spektakel längre. Det är knappt så att dom speciella pratar med mig längre när vi träffas. Jag har blivit en av dom där ointressanta.


Det tar emot och gör ont till och från, men vetskapen om att jag klarat mig ur den här situationen en gång tidigare i mitt liv och då vid 12 års ålder gör mig stark.

Jag vet att jag kommer att klara mig ut ur utanförskapet även denna gång.


Jag måste bara komma på hur.




Av Empa - 22 april 2008 20:28



Du ska veta att jag saknar dig
det finns känslor som aldrig tar slut
du ska veta att jag inte glömt
det finns bilder som aldrig suddas ut
jag har vaknat mitt i natten av tystnaden
och önskat att du sov här brevid mig igen
en del av mitt hjärta
kommer alltid slå för dig

Skapa flashcards