Alla inlägg under april 2008

Av Empa - 22 april 2008 11:21

Åhh.. solen skiner idag igen och humöret är bra.


Fick precis ett samtal från Flisan och hon hade roliga nyheter. Hon ska bli vidjabo från och med måndag. Gissa om jag är avundsjuk. Jag vill oxå bo där ute. Vidja är min fristad och där ute kan jag känna lugnet. Kan bero på att jag bara har bra minnen därifrån.



Snart ska jag ta mig till jobbet, ska bara borsta tänderna först =)



Kisses

Av Empa - 21 april 2008 23:44




"-du e en rätt tuff tjej, på en lagom nivå"









Med dom orden avslutar jag och önskar er en god natts sömn.


Av Empa - 21 april 2008 21:52

Jag hoppas och tror att ni är lika glada som jag över det sköna soliga vårvädret.

Hur underbart är det inte?!


Idag har jag jobbat (som vanligt) och efter det mötte jag upp Dirty för en tur i solen.

Vi hamnade på en lekplats där vi satt och snackade en massa om allt och ingenting. Superskönt tills solen bestämde sig för att försvinna bakom en massa träd.


Jag passade även på att ta en tur på en av gungorna. Varför gungar man inte oftare? Det är ett sjukt billigt och roligt nöje. Ja jag förstår att alla inte är lika barnsliga som mig, men jag vill ändå uppmana er att ge det en chans iallafall. Jag blir som 10år på nytt.


*




*

(Dansbanan, det är här det händer på midsommar. Ja eller det brukar vara där det händer på midsommar =)



Kisses

Av Empa - 20 april 2008 20:19

Vilken underbart skön dag det har varit.

Solen har gassat för fullt och det har varit väldigt uppskattat. Har hängt ute på Dirtys uteplats hela dagen.


Först cyklades det lite. (Dirty och hennes minsta "monster")



Sen kom N förbi. Vi åt äppelpaj och drack kaffe i solen. Efter ett tag hämtade Dirtys äldsta "monster" bajs boken och så var det dags för lite högläsning.




Vad har ni gjort idag?

Av Empa - 19 april 2008 18:58

Sov länge. Tog en dusch och sen ringde Dirty mig. Hon befann sig i vidjaskogarna hos sin mor.

Jag blev ditbjuden på en fika så jag hoppade in i bilen, slog på stereon med Takida på högsta volym och körde fort dit.


Där hängde vi ett tag innan det var dags för Dirty att hämta sin son från ett barnkalas.

Dessvärre glömde hon sin mobil så vi fick åka tillbaka ut igen.


När vi kom ut så hade hennes pappa kommit hem från en motorcykeltur. Med sig hade han en kompis, så på parkeringen stod det två motorcyklar vilket fångade Dirtys sons intresse. Vi kikade lite på dom sen ville sonen visa upp sina skills på 4-hjulingen.


Nu har jag precis kommit hem till Dirty och ska äta här med henne och hennes två "monster".


Vad som händer ikväll har jag ingen aning om men antagligen blir det lugnt och städat.




Vilka är era planer?



Kisses

Av Empa - 18 april 2008 16:10

Min bästa vän är singel precis som mig, den enda skillnaden med vårat singelskap är att hon hänger och pratar ofta med sitt ex. Det gör mig avis, jag vill oxå ha en sån relation med mitt ex.


Det går tyvärr inte då jag fortfarande har känslor kvar för honom som spökar så fort jag ser honom.


Men min vän och hennes ex hänger med varandra så som kompisar gör. Dom shoppar ihop, dom äter middag ihop och dom pratar ofta med varandra i telefon.

Jag kan inte hjälpa det men det gör mig irriterad. Dels för att jag är avundsjuk och vill ha det på samma sätt och dels för att jag vet att även hon lurar sina känslor och jag vill hennes bästa.



Ibland är det jobbigt att bry sig så mycket..

Av Empa - 17 april 2008 23:16

Krambjörnen var förbi på jobbet idag. Han är den bästa krambjörnen jag vet.

Har inte träffat honom på ett helt år men han såg ut att må bra. Vi hann med att byta ett par ord och kramas ett par gånger.

Det jobbiga är att jag vet att det kommer dröja bra länge tills jag får träffa honom igen. Jag vill inte att han ska bo där borta.

Av Empa - 17 april 2008 11:59

Är precis fixad och klar för dagen. Ska åka till jobbet om 10 minuter ungefär.

Idag får jag besök av en gammal arbetskollega som jag inte har träffat på ett år.

Han jobbade där när jag började för 5 år sen och vi klickade direkt. Det har varit många skratt oss emellan.

Han flyttade för ett år sedan långt bort och jag har inte haft möjlighet att hälsa på honom och hans familj en enda gång. Jätte trist.


Men idag kommer han och hälsar på mig på jobbet! Åhh.. det ska bli så himla skoj att träffa honom igen. Har längtat massor.



Kisses

Skapa flashcards