Alla inlägg under maj 2008

Av Empa - 31 maj 2008 22:56

Vaknade tidigt och kunde inte somna om. Vid 12 hämtade jag upp mamma och lillebror sen åkte vi hem och fikade hos farmor. Vi hjälpte henne även lite med rabatterna.

Efter det åkte jag hem, satt och glodde ut genom fönstret ett par timmar innan jag åkte ut till Vidja för att hänga en timme.

Nu sitter jag i min soffa och har precis medicinerat katten, funderar på att gå och lägga mig tidigt så att en ny dag kan börja.

Imorgon ska jag nämligen ut och åka båt.


Take care!



Av Empa - 30 maj 2008 13:33

Vaknada i morse av ljudet från glada studenter som sjöng sommartider med gyllene tider.

När jag låg där i sängen kände jag hur glädjen för deras skull bubblade upp inom mig.

Jag kom ihåg känslan jag hade på min egen studentdag och hur förvirrat lycklig jag kände mig för att tvånget äntligen var över.

Känslan att vara dagens höjdpunkt och bara ha en massa nära och kära runt sig som ville fira ens frihet.

Kan det bli bättre än så? Jag tror inte det.


Så grattis till alla er studenter! Jag avundas eran dag!



Kisses

Av Empa - 29 maj 2008 23:39

Jag tycker att det händer alldeles för lite på den här bloggportalen.

Vet egentligen inte vad jag vill ska hända men det vore trevligt med lite mer action.

Jag skriver först och främst för mig själv men även för er som är intresserade av att läsa det jag skriver.

Jag har frågat flera gånger vad ni vill att jag ska skriva om och endast en gång har jag fått respons på den frågan och det var igår.


Det börjar kännas trist att blogga och det tycker jag är trist.




Kisses

Av Empa - 29 maj 2008 22:39

Det här beställde jag hem från ellos.se idag.

Lite söta sommar klänningar och toppar. Behöver lite nytt och fräscht i garderoben känner jag.


Av Empa - 29 maj 2008 21:52

Något gnager mig men jag vet inte vad.

Har en riktigt jobbig bad feeling i magen. Har haft den hela dagen och hela dagen har jag försökt lista ut vad den beror på, men kan inte sätta fingret på vad det är som sagt.


Sjukt jobbig känsla.

Av Empa - 28 maj 2008 22:46

Jag har fått en fråga om vad jag gör på jobbet egentligen.

Här kommer svaret:

Jag jobbar på en ungdomsgård som fritidsledare och har gjort det i 5 år nu.

I mitt jobb ingår det att skapa relationer och lyssna på ungdomarnas behov och önskemål.

Ibland innebär det att jag hänger med ett gäng i en soffa och snackar en massa om allt mellan himmel och jord.

Ibland spelar vi tv-spel med varandra, ibland ett parti biljard eller så gnuggar vi geniknölarna över ett parti shack.


Det händer även att vi fritidsledare anordnar olika evenemang för ungdomarna. Det som händer nu närmast är en sommaravslutning då vi har hyrt en gladiatorutmaning och DJ.

Vi ska även segla ett fartyg med ett gäng ungdomar en vecka i sommar.


Men min huvudsakliga arbetsuppgift är att hänga med ungdomarna och att finnas där för dom när dom vill göra något speciell eller bara snacka lite.



Hoppas att jag lyckades med att besvara din fråga E =)

Av Empa - 28 maj 2008 22:02

kvällen blogginlägg tillägnar jag min morbror som nyligen har upptäckt min blogg.


Hej! =)

Jag tycker att det är väldans skoj att du har hittat hit och jag hoppas att jag kan roa dig ett par minuter med mina tankar och vardagsinlägg.


Tycker du att det saknas något här på bloggen?

Finns det något speciellt ämne du skulle vilja ha min åsikt och tanke om?

Kommentera vettja!


Det skulle vara kul att bli lite utmanad.



Av Empa - 28 maj 2008 14:56

Detta är det första gästinlägget i denna blogg och det är Fredrik speaking! Jag befinner mig på jobbet där empa lyckades logga in på sin blogg och jag kräver att få skriva ett inlägg. Vi är alltså kollegor och just nu finns inte mycket bättre att göra på denna arbetsplats. Jag tänkte lista några av Empas karaktärsdrag på arbetsplatsen.


Säger:


*AJ!

*Är du packad eller?


Äter


* Massvis med mikrolådor

* Aldrig kroppkakor

* Bäbismat till efterrätt


Tittar på


*Deperata husfruar (annars jävlar)


Pratar just nu om


*Sin tillfälliga katt


Vill inte


*Ta disken


Nu kommer någon!


Hej svejs


Fredrik






Ovido - Quiz & Flashcards