Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Helgen i götet. Del 2 Lördagen.

Av Empa - 17 juni 2008 12:11

Från klockan 12 på lördagen var vi bjudna till 25x2 festen (öppet hus) så vi chillade ett tag innan vi tog oss dit vid 14.00 Ingen stress med andra ord, mamma hjälpte mig att fixa hollywoodlockar i hela håret, riktigt fint blev det, har tyvärr inga bilder eftersom jag är sämst på att ta kort.


På festen fick vi kallskuret och så mycke dricka vi orkade med att dricka.
Jag höll mig dock bara till vin hela dagen och hela kvällen eftersom jag vet hur det blir dagen efter annars.


Det enda kruxet med den här festen var att den låg på tiden som sverige skulle spela mot spanien, en match som jag inte gärna ville missa. Så jag tog min mor och värdinnan under armen och knatade hem med dom.
Vi såg matchen och sen bytte vi om till lite mer kvällskläder och fick skjuts tillbaka till festen.


Där hade det börjat att vakna till lite grann och man började känna av feststämningen. Nice!


Jag hamnade i köket med mamma, min barndomskompis M och en kille som jag tror hette Andreas (men jag är inte hundra). Han hade stenkoll på vem jag var och att vi hade träffats ett par gånger men att det var innan moppeåldern. Shit, hur kan människor komma ihåg sånt, Jag försökte iallafall att placera honom men det gick sådär. Mina tankar föll åter på F som också befann sig på den här festen, någonstans.


Jag började klura på om det fanns någon chans där och jag visste väl redan att jag hade halva inne som karlarna brukar uttrycka det.


Till slut hittade han mig och vi hängde på varandra och snackade ett tag. Efter en stund stod han bara och tittade mig i ögonen utan att säga någonting, dom ögonen är det finaste jag har sett så hur kunde jag motstå ögonblicket, så jag böjde mig fram och kysste honom och sen var det kört för resten av kvällen. Vi kunde knappt slita oss från varandra. =)


Jag hängde även en hel del med F:s lillasyster, vi pratade om allt mellan himmel och jord och om att vi måste träffas något i sommar.
Gärna för mig, för hon hade växt upp och blivit rikigt rolig, inte sädär jobbig längre som hon var när hon var 13 =)


När vi satt på uteplatsen och pratade kom hennes mamma ut och sa hej då för det var dags för henne att gå hem. Så vi kramades hej då och jag sa:"vi syns till frukosten imorgon."

10 minuter senare dök F upp och frågade om jag hade tänkt att följa med honom hem och jag svarade att det hade jag ju gjort.


Vid 02.00 ramlade vi hemåt, jag och F, i sällskap med hans lillasyster med kille och två av deras kompisar. Dom lämnades av på halva vägen (där dom bodde) och jag och F fortsatte hemåt själva. Då öppnade sig himlen och det började hällregna, vi hade iaf en 500 meter att traska innan vi var hemma hos honom och väl där fanns det inte många torra centimeter på kroppen.


Tur att vi kunde värma varandra den natten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Empa - 27 oktober 2009 10:28

Okej, nu har jag en fråga till er som läser den här bloggen?Varför hänger ni på den här bloggen istället för på min nya? Är den mer lättläst? Är den roligare (utan att jag har uppdaterat på typ år)? Varför? Snälla svara eftersom jag står lit...

Av Empa - 19 september 2009 19:31


    Den här bloggen och bloggportalen har blivit helt sjukt snygg. Snacka om uppsving. Det är nästan så att jag har lust att byta tillbaka igen.     Följ mig på: www.pempa.blogg.se ...

Av Empa - 28 maj 2009 12:11

Det är fortfarande relativt hög besökarstatistik på den här bloggen och jag har nu bestämt mig för att lägga ut den nya till er som fortfarande hänger kvar här. Så håll till godo och säg gärna vad ni tycker.   www.pempa.blogg.se     Kisses ...

Av Empa - 5 maj 2009 15:05

Nu har ni som ville ha den nya bloggadressen fått en inbjudan på facebook. Er som jag inte har på fb och som jag inte har mail till. Typ Maddeluskan, fråga my handy man.   Kisses ...

Av Empa - 27 april 2009 14:09

Nu ska ni som ville ha fått den nya bloggen mailad till er via facebook. jag skapade en grupp och bjöd in er som ville ha den nya.   marty, du kan kanske få den nya bloggen men jag vill inte att du ger ut adressen till någon annan då. Vill att den sk...

Skapa flashcards