Alla inlägg den 13 juli 2008

Av Empa - 13 juli 2008 22:05

Jag är nykär i Amy Macdonald. Vilken röst den bruden har, jag är alldeles trollbunden. Lyssna själva.

Av Empa - 13 juli 2008 20:31

Min mamma har alltid sagt åt mig att jag är en tänkare och analytiker.


Jag kan inte bara följa min känsla, utan jag måste tänka igenom den först och analysera sönder den innan jag insér att den faktiskt stämmer.


Oftast är detta en rätt jobbig process för mig men lika ofta sker den utan att jag är medveten om den.

Så hur ska jag göra för att jobba ner den, inte bort den?
För samtidigt tror jag att den här förmågan har hjälpt mig att fatta smarta beslut som har lett mig dit jag är idag och som har hjäpt mig genom svåra stunder.


Nej, jag får väl kanske bara insé att jag är en tänkare och analytiker och sluta analysera det.


Kisses

Av Empa - 13 juli 2008 13:44

Idag blir min lillebror stor. Han fyller 18 år!

Tiden har gått väldans fort och jag har inte hängt med riktigt, men det är väl jag i ett nötskal.

Ett stort GRATTIS till dig älskade lillebror på din 18års dag.

Av Empa - 13 juli 2008 13:31

Har haft en lugn och skön helg ihop med nära och kära.


I fredags var jag och Dirty hos Flisan och grillade. Det var bara vi tre tjejer så det blev en hel del tjejsnack, supermysigt.

Runt 24.00 åkte jag och Dirty hem till henne, jag har typ bott där hela veckan =)


I lördags var jag och Dirtys äldsta "ligist" ute på arlanda flygplats och hängde i hangarerna där min pappa jobbar. "Ligisten" fick hjälpa till att mecka flygplan och jag fick leka mamma för en dag, riktigt mysigt hade vi.

Runt tre brände vi hem för jag skulle på 18-års fest hos min lillebror vid 16 tiden, stress!

Jag hann nästan i tid, var bara 30-40 minuter försenad.


Där bjöds det på god mat, gott vin och trevligt sällskap. Vid 21.30 åkte jag hem till Dirty, satte telefonen på ljudlöst (den har låtit konstant i 2 och en halv vecka, tröttsamt) och glodde på film.


När jag vaknade i morse hade jag en massa missade samtal, gissa om jag var glad över att ha satt den på ljudlöst. =)


Kisses

Ovido - Quiz & Flashcards