Alla inlägg under juli 2008

Av Empa - 11 juli 2008 18:17

Dagen idag började rätt bra med vackert väder, vad som hände sen har jag ingen aning om.

Jag och Dirty ska ut tull Flisan och grilla och dricka vin och det hade ju varit mycke trevligare om solen skinit.


Igårkväll var jag och Dirty på medis och drack vin ihop med två kompisar till henne. Typ eller ja jo men man kan nog kalla dom kompisar.

NBär vi hade suttit där ett tag så drog vi oss hem till ena killen som bodde i midsommarkransen.

Där blev vi bjudna på fischermans friends shot. Första gången jag smakade på det och herregud var gott det var.


Kvällen slutade iaf med att Puttrik kom och plockade upp mig och vi åkte hem ihop. Skönt med lite sovsällskap.


Kisses

Av Empa - 10 juli 2008 15:34

Så var det dags för ett återbesök på uteserveringen på medis.

Synd att solen har försvunnit i moln men det kommer nog att bli sjukt nice ändå.

Mitt sällskap är Dirty, en kille från hockeyhallsfesten (april) och hans kompis.

Lite pirrigt i magen känns det allt inför att träffa människor som man aldrig har träffat förut.


Puttrik ringde och tidigare på dagen och frågade vad jag skulle göra ikväll, han frågade om jag hade lust att haka på in till medis, men jag hade ju redan gjort planer med andra, synd.

jag sa dock åt honom att höra av sig om han tänkte dyka in, alltid trevligt med ett ansikte man känner igen sen tidigare ;-)


Vad ska ni göra denna torsdagskväll?


Kisses


Av Empa - 9 juli 2008 19:10

Det har varit sol idag!

Den första solen sen min semester började, självklart passade jag och Dirty på att hänga på beachen vid badudden och självklart blev vi ännu brunare än vi redan var =P


Ikväll skulle vi ha gått på bio och sett SATC filmen men Dirty åkte på att ha barnen ikväll, så det blev inget av med bion, vi ska försöka satsa på det imorgon kväll eller på fredag.


På lördag ska jag till pappas jobb (arlanda) med Dirtys äldsta ligist och titta på flygplanen.

Min pappa jobbar som flygplans tekniker på arlanda och det innebär att han håller på och röntgar flygplansdelar ch ser till att allt är helt innan dom lyfter.

Alltså kommer "ligisten" att få se hur ett flygplan ser ut invändigt och även (förhoppningsvis) få se cockpiten där piloterna sitter.

Det ska bi riktigt skojsigt.


Kvällen ikväll kommer att spenderas hos Dirty med en massa girltalk och vin.
I love to have vacation!



Kisses

Av Empa - 9 juli 2008 00:29

Visst är videon rolig, men om läser in i den lite till så är det väl ändå ödets ironi.

När man har repat sig efter en motgång och börjat känna sig stark igen så kommer det ofta ett bakslag.

Av Empa - 8 juli 2008 23:54

Sista inlägget för tisdagen.


Kom hem vid 22.00 efter att ha spenderat kvällen ihop med Flisan.

Vi tog en promenad och pratade en massa skit, kände att jag behövde det.

Inte för att det har gjort mig något klokare, snarare tvärtom, men jag har bestämt mig för att sluta läsa in en massa onödig fakta som kanske inte ens stämmer ihop med verkligheten.


Imorgon ska vädret bli kanon och jag känner att det skulle vara nice att spendera dagen i solen. På kvällen ska Dirty och jag gå på bio och se Satc filmen. Nice!



Sov så gott sötlökar!


Kisses

Av Empa - 8 juli 2008 18:55

Sitter i Flisans soffa @ the vidjamansion. Jag ska bli bjuden på middag här och sen hoppas jag på en promenad en sväng runt Vidja, men vi får se hur mätt och belåten man är efter maten.

Kameran är med iallafall om man skulle springa på något som måste förevigs.


Måste även ta mig till Puttrik någon dag den här veckan och hämta min tröja som jag glömde där i lördags.


En bra första dag på semestern.



Kisses

Av Empa - 8 juli 2008 11:48

Idag har vi en strålande dag med tät molnighet som antagligen inte kommar att upphöra.

Så vad ska man hitta på att göra?


Planen först var att åka till naturhistoriska riksmuseét men det kommer antagligen inte att bli av eftersom Dirtys "ligister" inte har någon sköta sig dag.


Flisan ringde och väckte mig vid elva och då kände jag att det var läge att gå upp, så nu ska jag in i duschen och fundera på vad jag ska göra utav den här dagen.



Kisses

Av Empa - 7 juli 2008 23:29

Om man nu får reda på en sak som man inte visste om någon som man har i sin närhet, information som man inte vet hur man ska hantera och kanske börjar läsa in i för mycket i.

Information som kanske inte ens är sann.

Ska man låtsas som ingenting eller ska man ta hänsyn till den?


Hur vet man att informationen stämmer om man inte frågar personen som den handlar om hur det ligger till.

Jag känner just nu att det inte är läge för att fråga eftersom jag är lite skrajj för svaret.


Vad gör man då med informationen som man kanske inte hade velat ha?

Ovido - Quiz & Flashcards