Alla inlägg den 30 januari 2009

Av Empa - 30 januari 2009 19:55

Jag visste att bloggandet har brett ut sig bland mängder av människor, framförallt tjejer/kvinnor i allt mellan 13-30 år.

Det är inget konstigt att vi hänger med i dessa svängar och hakar på allt som är "nytt" inom IT-världen,

men att bloggvärlden hade nått karlar i medelåldern var för mig lite förvånande.


Det som förvånade mig ännu mer var deras upprördhet över den driftiga, och i mina ögon coola, blondinbella.

Just disskutionen om Blondinbella började med att hon hade åkt ut ur let´s dance förra fredagen.

Då skulle den ena karlen förklara för den andra vem hon var och det ena ledde till det andra som ledde till en disskution om hennes blogg.

Dom sa att hon var ett PR-trick och att allt hon gjorde hade hennes far skapat. Att det inte var hon som var buisness-människan, utan att hon var mer ansiktet utåt.


Detta gjorde mig nyfiken på att få ännu större öron och det som följde i disskutionen var att en av dessa karlar tyckte att dom människorna som bloggar är frustrerade personer med mörka dystra hemligheter som vill tvinga sig på andra att läsa om deras liv.


Jag tjuvlyssnade inte på något sätt utan den här disskutionen pågick högt och tydligt mitt i rummet.

Det ska även tilläggas att en av dom här karlarna hade aldrig varit inne på en blogg och den andra hade läst några få.


Disskutionen avtog något då min moster berättade för dessa två att hon brukar läsa min blogg. Efter hon sa det hörde jag inte ett enda ondt ord yttras.


Det är inte för mig någon som helst överraskning att bloggvärlden väcker disskutioner, men som min moster sa :"vill man inte läsa så är det bara att klicka bort"


Det här var bara en liten notis som jag kände att jag ville dela med mig av.


Kisses



Ovido - Quiz & Flashcards