Alla inlägg under januari 2009

Av Empa - 8 januari 2009 10:47

God morgon eller ska man kanske säga god förmiddag.


Idag är det första riktiga arbetsdagen på ungefär 3 veckor, men eftersom jag har varit på semester i utlandet känns det som att jag knappt har varit ledig.

Skum känsla.

Men visst har jag haft tid att längta tillbaka till jobbet en aning så det ska bli kul att få börja igen.

Det är ju ingen light-start eftersom jag jobbar till 22.30 ikväll men jag överlever nog om jag inte somnar i ett hörn någonstans.


Kisses

Av Empa - 8 januari 2009 00:06

Nu är det dags att avrunda dagen med en skön säng och lite mysig läsning.


Vi hörs imorgon.


Kisses

Av Empa - 7 januari 2009 18:31



Åhh, jag dör.

Av Empa - 7 januari 2009 18:18

My handy man har en mössa, men inte vilken mössa som helst.

Han har en mössa med en söt liten boll på toppen.

Han har en Gunde(svan)mössa!

Av Empa - 6 januari 2009 20:42

Hej mina vänner.

God förtsättning på er, hoppas att ni hade en mysig nyårsafton.

Jag tänkte berätta lite om hur jag har haft det där borta i värmen medans ni har myst i vintersolen(i stockholm) här hemma.


Jag och my handy man åkte den 29/12 till Fuerteventura. Resan var ospecificerad så det var en väldigt nervös Empa som satte sig på flygplanert ner mot kanarieholmarna den där måndagseftermiddagen.


Det skulle visa sig att jag inte hade behövt oroa mig alls.

Hotellet vi hamnade på var riktigt sjysst.

100 meter till main street och två stora poolområden med tillhörande poolbarer.

Vi hade inte bara tur med hotellet utan även vädret var med oss.

Första dagen regnade det dogs and cats men sen vart det riktigt bra.

(Väderprat papa bear;-)


Någon shopping blev det inte, utom två parfymer, eftersom alla butiker där vi befann oss var mer eller mindre renodlade turistbutiker. Trist med andra ord.


En dag bestämde vi oss för att turista ordentligt och bokade in oss på en riktig turisttur med svensk guide som tog oss runt halva fuerteventura.

Vi fick se den södra sidan av Fue, Jandia och även en liten mysig hamnby där vi bergsklättrade oss fram till coola grottor.

Det var även där vågorna gick höga som hus. Coolt.


Nyårsafton firade vi först vid poolen hela dagen, på kvällen gick vi ut och åt och sen på 12-slaget studsade vi ner till hotellbaren och skrattade så vi grät åt det patetiska försöket till fest som skedde där.


Vi har haft en helt sjukt skön vecka helt enkelt.


Kisses

*


Ovido - Quiz & Flashcards