Alla inlägg den 31 mars 2009

Av Empa - 31 mars 2009 15:01

Sitter här på jobbet och funderar.
Vill vara hemma och mysa med tända ljus och avstängd tv, få låtsas för en stund att jag är en av världens divor. Låtsas och försvinna in i en drömvärld där lyx är vardag.
 
Jag vaknar till ur tanken och plötsligt slår det mig att jag är en obotlig romantiker som vill ha det där lilla extra i livet exakt hela tiden.

Blommor, presenter och kärleksbrev, väldigt gärna kärleksbrev.
Varför är det ingen som skriver såna nuförtiden?
Det är det mest underbara man kan få och det finns inget (inte för mig) som ger ett bättre självförtroende och en bättre må bra känsla.
Detsamma gäller spontana personliga presenter. Ni vet såna presenter som det finns en tanke bakom, där man märker att personen som ger den vet vem man är och vad man tycker om.
Jag vill bli behandlad som en prinsessa, är det en overklig önskan?

Nej, nu får jag väl kanske sluta drömma och återgå till jobbet.


In med mer lyx i vardagen.


Kisses

Ovido - Quiz & Flashcards