Direktlänk till inlägg 23 juni 2008

Att hinna med två akuter och en närakut på 2 timmar.

Av Empa - 23 juni 2008 19:33

Allt var lugnt i den lilla lägenheten i skogås.

Empa satt och pillade med sin nya kamera som hon införskaffat sig och Dirty stod och diskade ihop med sitt minsta monster.


Plötsligt försvann stolen under monstrets fötter och hon ramlade rakt bakåt.


PANG!


Dirty kastade sig ner över sitt monster för att kolla hur det gick.

Monstret började skrika tills hon inte fick någon luft och svimmade, men Dirty lyckades åter få kontakt med henne efter 2 sekunder.

Monstret fortsatte gråta hejdlöst i en kvart, Empa satt med henne i knät och kylde ner bakhuvudet medans Dirty ringde vårdupplysningen.


Vårdupplysningen sa åt oss att ta med monstret till sös barnakut, vilket vi gjorde med en gång.

Under den tiden så hade monstret vaknat till och blivit sig själv igen men vi kände ändå att vi var tvugna att kolla läget.

När vi kom fram till sös barnakut möttes vi av en lapp på dörren där det stod att det var stängt och att dom fanns på huddinge sjukhus, så vi tog oss dit.

När vi väl kom fram dit så blev vi visade vägen in på deras barnakut, men där kunde dom inte ta emot oss utan sa att det säkert inte var någon fara med monstret eftersom hon hade mått bra i nästan två timmar. Men att vi skulle gå bort till deras närakut för säkerhets skull.


Dirty var orolig som få under hela resan(självklart), men när vi kom fram till närakuten sa dom åt oss att åka till Astrid Lindgrens barnsjukhus.


När vi skulle ta oss från Huddinge så stannade Dirtys bil så vi bestämde oss för att åka tillbaka till skogås för att byta till Empas bil.

Påvägen hem ringde Dirty sin f.d svärmor som har bra koll på skador, hon sa att vi skulle åka hem och ta det lugnt och att monstret själv skulle få bestämma om hon var hungrig, törstig eller trött.



Så nu sitter vi här och väntar på att middagen ska bli klar. Lasagne blir det och jag är jätte hungrig efter dagens bilutflykt.



Slutsats:

Lita aldrig för mycket på vårdupplysningen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Empa - 27 oktober 2009 10:28

Okej, nu har jag en fråga till er som läser den här bloggen?Varför hänger ni på den här bloggen istället för på min nya? Är den mer lättläst? Är den roligare (utan att jag har uppdaterat på typ år)? Varför? Snälla svara eftersom jag står lit...

Av Empa - 19 september 2009 19:31


    Den här bloggen och bloggportalen har blivit helt sjukt snygg. Snacka om uppsving. Det är nästan så att jag har lust att byta tillbaka igen.     Följ mig på: www.pempa.blogg.se ...

Av Empa - 28 maj 2009 12:11

Det är fortfarande relativt hög besökarstatistik på den här bloggen och jag har nu bestämt mig för att lägga ut den nya till er som fortfarande hänger kvar här. Så håll till godo och säg gärna vad ni tycker.   www.pempa.blogg.se     Kisses ...

Av Empa - 5 maj 2009 15:05

Nu har ni som ville ha den nya bloggadressen fått en inbjudan på facebook. Er som jag inte har på fb och som jag inte har mail till. Typ Maddeluskan, fråga my handy man.   Kisses ...

Av Empa - 27 april 2009 14:09

Nu ska ni som ville ha fått den nya bloggen mailad till er via facebook. jag skapade en grupp och bjöd in er som ville ha den nya.   marty, du kan kanske få den nya bloggen men jag vill inte att du ger ut adressen till någon annan då. Vill att den sk...

Ovido - Quiz & Flashcards