Alla inlägg den 11 maj 2008

Av Empa - 11 maj 2008 22:45

Sitter här i soffan och gör absolut ingenting.

Det är söndag och jag har söndagarna som mina dagar då jag hänger ensam från tidig eftermiddag tills jag går och lägger mig. Varför kanske ni undrar? Jo för att jag behöver MIN tid då jag kan slappna av och ladda om batterierna.

Men nu har något förändrats. Jag vill inte vara ensam, för det är jag varje kväll ändå. Kvällarna som jag inte jobbar sent på har jag tidigare längtat till för då kan jag åka hem och chilla efter jobbet. Nu drar jag mig för det och flänger mellan både Dirty och Flisan. Stackarna som inte blir av med mig.


Det känns bara tomt och tråkigt även om jag har massor som skulle behövas göras i lägenheten, men jag finner inte motivation till att göra det.

Det känns som att det inte spelar någon större roll om jag har det städat och fint runt omkring mig för det är bara jag här ändå.


Nej, det är nästan så att man hoppas på att hitta en liten sommarflirt snart.

Om inte annat så bara för att ha lite sällskap.



Kisses



Av Empa - 11 maj 2008 20:36

Idag var jag och Flisan på Rusta för att handla lite städprylar (snark) och självklart passade vi på att smita in på skopunkten en snabbis.

Flis hittade ett par skor som hon köpte och jag trampade omkring i butiken utan jaktlycka. Tills jag råkade hitta ett par skor (se bilderna nedan) på rea. Jag var väldigt skeptisk till dessa men dom kostade endast 50 kronor så Flisan övertalade mig.

Nu måste jag bara lära mig att gå i dom också.


(bilderna är tagna med mobilkameran därav kvalitén)

*ovanifrån


*från sidan

Av Empa - 11 maj 2008 00:07

Kom precis hem. Dagen har varit chill men ändå lite händelserik.


Vaknade i morse at the vidjamansion. Flisan drog till sin syster för att duscha så jag och Mackan åt frukost och snackade skit.

När vi var färdiga bestämde han sig helt sonika för att köra lite motorcykel, på gräsmattan! Det slutade dock inte som han hade tänkt sig utan han rasade ju givetivs men utan störra blåmärken.


Sen var det solning för hela slanten ( jag=kräfta) både hos Flisan och sen hos Dirtys föräldrar.

Vid tvårycket drog jag och Dirty hem till henne för att göra oss vackrare inför kvällen och stundande middag hos min far.

Middagen var mycket trevlig och maten/drycken smakade väldigt bra. Efter ett par timmar där fick vi skjuts hem till Dirty där vi däckade på soffan tills Frånk-aaa kom över.

Vi glodde på film och chillade sen knatade jag och Frånk-aaa hem, en riktigt skön promenad då värmen fortfarande ligger i luften.

Imorgon blir det mer sol och kanske även årets första dopp, vem vet, bildbevis kommer i sådant fall.



Ha en fortsatt trevlig lördagnatt...


Kisses


* Glad Mackan innan fallet


* Hmm, så här bra gick det att köra på gräsmattan

Ovido - Quiz & Flashcards