Alla inlägg under maj 2008

Av Empa - 20 maj 2008 13:38

Inatt sov jag hos min vän Dirty. Det var väldans snällt av henne att låta mig sova där, dock blev vi väckta klockan 09.00 i morse då hennes ex ringde och ville hänga. *suck* Vi somnade om och sen dök han upp vid 10.00 så då var det bara att gå upp och hoppa in i duschen.


Eftersom Dirty somnade på soffan igår kväll så roade jag mig med att msna med papa bear. Alltid lika trevligt. Blev medbjuden till Linköping på midsommarafton, dom skulle tydligen hänga på någon stor herrgård där.

Jag har varken tackat ja eller nej ännu eftersom vidja är lite av min idyll midsommar.



Idag jobbar jag till 22.30 och det känns som att det kommer bli en bra dag.



Kisses


Stora badet där det händer på midsommar.

Av Empa - 19 maj 2008 23:08

Pirret i magen,

Längtan i kroppen,

Tunghäftan i munnen.


Men samtidigt vill jag:


Vara fri,

Vara spontan,

Vara bekymmerslös.



Hur får jag det här att gå ihop?

Av Empa - 19 maj 2008 21:16

Loggade in precis och tänkte att jag skulle skriva ett inlägg. Gissa vem som har kommenterat ett av mina inlägg?

Klara Svensson som bloggar på 1000apor.se


Det känns hur coolt som helst, ni som läser min blogg ofta vet att jag har skrivit att jag gillar hennes blogg som fan och att hon tar sig tid att kommentera på min lilla blogg känns skitkul rent ut sagt.



Idag har jag jobbat (försov mig inte) och när jag var färdig på jobbet hämtade jag upp Dirty för en tur till hennes mor.

Innan dess stannade vi för att tanka, jag gick in för att betala men upptäckte till min fasa att okq8 kortet var maxat. Trist och piiiinsamt =) Hade pengar på kontokortet som tur var.


Nu slappar jag i Dirtys soffa, ska sova här inatt eftersom jag känner mig ensam och dissad det kommer snubbar hem till mig klockan 08.00 imorgon bitti.

Dom ska fixa min ventilation och jag har ingen lust att gå upp vid sjusnåret.

Så snälla Dirty låter mig sova här inatt.



Kisses

Av Empa - 18 maj 2008 14:32

Grattis på 52-års dagen kära mor!


'mamma utklädd som sig bör.


'shake it!

'mamma skakar rumpa ihop med sina väninnor.



Bilderna tog jag under min mammas 50-års fest. Ursäkta kvalitén, hade en rätt usel kamera då.

Av Empa - 18 maj 2008 14:08

Ikväll hade jag en liten mini "dejt" inplanerad och jag har sett rätt mycke fram emot den om jag ska vara ärlig (och det ska jag ju).

Tyvärr blir det ingen dejt.

 Jag blev dissad för en timme sen ungf. Fick ett sms där det stod:


"- jag måste ställa in våran videokväll eftersom det har kommit saker emellan."


Jätte tråkigt tycker jag, men vad ka jag göra, jag kan ju inte tvinga karln att träffa mig.


Av Empa - 18 maj 2008 14:01

Igår var det bronsmatch mellan sverige och finland. En riktigt prestige match som jag inte ville missa för fem öre.

Dessutom är maltrycker det bästa som finns när man kollar på hockey enligt mig och jag hade missat bolaget under dagen,(läs inte brytt mig om det.)


Vad gör man då när man upptäcker att det är hockey och det är tomt i kylen, jo man tar sig till närmaste bensinmack för att införskaffa ett 6pack folkisar.


Så nu är min oskuld tagen, jag har aldrig under mina 25 levnadsår köpt ett 6pack folköl tidigare.



Så vad säger ni, passar vi ihop eller ska jag dumpa honom på en gång?


*


*


Tyvärr förlorade sverige med 4-0 och matchen var bland det tråkigaste jag har beskådat.

Av Empa - 17 maj 2008 01:24

Sverige förlorade mot kanada med 5-4 men vilken rysare dethr varit. Jag hoppades in i sista sekund.

Lite trist att kolla på hockey själv dock men det finns ju inget att fira iallafall.

Nu är det bronsmatch mot finland som gäller. Den tar vi!



Dags att sova.



Kisses

Av Empa - 17 maj 2008 00:25

Vilken jädra match det är just nu mellan sverige och kanada.

Det står i skrivandets stund 4-3 till kanada.

Sverige har bra tryck och ännu ör vi inte uträknade.


Åter till matchen!

Ovido - Quiz & Flashcards