Alla inlägg under maj 2008

Av Empa - 15 maj 2008 22:18

Jag fick ett sms nu under kvällen där det stod:


"-Jag har ett par VIP-biljetter till WTCC i Valencia imorgon...Intresserad? Kram M"


Självklart är jag intresserad. Hur många såna chanser får man i livet?


Jag satte mig med en gång och kollade flygbiljetter ner till Valencia men det fanns inget flyg som gick som jag behövde att det skulle gå. Varken dit eller hem och bo på hotell i två nätter kan jag inte just nu på grund utav min ekonomiska situation.

Så jag var helt enkelt tvungen att tacka nej.


Förstår ni min ångest?

En helg i solen och VIP-biljetter till ett hett motorevenemang.

F.n, det är ju så man vill börja gråta, när kommer jag få den chansen igen?  


Troligen aldrig.



Jag får helt enkelt trösta mig med sverige-kanada semin imorgon klockan 23.00 Det kommer att bli en riktig rysare. Inte lika bra som WTCC dock.



Kisses

Av Empa - 15 maj 2008 10:29

Igår gick jag och la mig klockan 22. Var så himla trött efter en lång dag och det var riktigt skönt att få sova länge.

Nu har jag precis gått upp och ska ta en dusch innan jobbet.


Var på IKEA igår med Dirty, hon skulle lämna tillbaka två blommor hon hade köpt men ångrat sig om. Kruxet var att hon inte fick lämna tillbaka dom. Visste ni att man inte får lämna tillbaka blommor? Så istället blev hon tvungen att köpa två krukor till två blommor som hon egentligen inte ville ha. Skum IKEA.

När vi var klara där åkte vi till hennes mor och drack en kopp kaffe och pratade lite skit.


När vi kom hem fick jag höra att hockeymatchen mellan sverige och tjeckien hade varit en riktig rysare, surt att jag missade den. Nästa match mellan sverige och kanada tänker jag INTE missa.



Kisses

Av Empa - 14 maj 2008 08:26

Godmorgon på er era sötlökar.

Empa är uppe med tuppen. Varför? Jo för att jag ska på möte nu klockan 09.30

Jag ä inte sådär jätteförtjust i tidiga mornar, speciellt inte idag eftersom jag jobbade till 22.30 igår kväll.

Idag ska jag få reda på vart jag ska jobba mina tre veckor i sommar (ledig dom andra sex veckorna). Spännande.

Efter mötet blir det jobb till halv sex sen vet man inte vad som kan hända.


Nu ska jag göra mig vackrare och sen dra. Ha en bra dag!



Kisses

Av Empa - 13 maj 2008 22:58

Min namnsdag! Iallafall i en timme till.

Jag har bara en namnsdag om året för dom har plockat bort mitt tilltalsnamn ur kalendern. Så idag har jag namnsdag på mitt andranamn: Linnéa.

Det är inget som firas i min familj men jag har ändå lyckats ragga till mig tre stycken grattis.

Av mamma, pappa och Mackan. Sweet! (tackar så mycket)


Har precis kommit hem från jobbet och jag måste erkänna att jag är rätt trött. Skön känsla.Imorgon börjar jag 09.30 Mindre skönt men jag slutar rätt tidigt så det är lugnt.


Hur har eran dag varit?


Kisses

Av Empa - 13 maj 2008 16:19

Att få jobba med tonåringar är inte bara ett jobb, det är även ett privilegium. Jag har skrattat så att jag har gråtit många gånger på det här jobbet.

Vattenkrig är en av dessa gånger.

Av Empa - 13 maj 2008 12:14

Av Empa - 13 maj 2008 10:26

God morgon på er.

Jag är nyss uppgången ur sängen och har tagit en dusch. Sitter och väntar in att håret ska torka en aning så att jag kan styla det.


På schemat idag står det jobb mellan 13.00-22.30 Det känns helt okej. Det var roligt på jobbet igår så jag hoppas på succé idag också.

Jag har ett roligt jobb (fritidsledare) men ibland kan det bli lite motigt med skumma tider, specellt nu när solen ligger på och jag känner hur det kliar i kroppen efter sommarsemester.


Vad ska ni göra idag?



Kisses

Av Empa - 12 maj 2008 23:38



Det här kanske är att gräva sin egen grav men jag kör ändå.


För er som kanske har tänkt tanken, lyssna på texten.

Ovido - Quiz & Flashcards