Alla inlägg under juni 2008

Av Empa - 23 juni 2008 19:33

Allt var lugnt i den lilla lägenheten i skogås.

Empa satt och pillade med sin nya kamera som hon införskaffat sig och Dirty stod och diskade ihop med sitt minsta monster.


Plötsligt försvann stolen under monstrets fötter och hon ramlade rakt bakåt.


PANG!


Dirty kastade sig ner över sitt monster för att kolla hur det gick.

Monstret började skrika tills hon inte fick någon luft och svimmade, men Dirty lyckades åter få kontakt med henne efter 2 sekunder.

Monstret fortsatte gråta hejdlöst i en kvart, Empa satt med henne i knät och kylde ner bakhuvudet medans Dirty ringde vårdupplysningen.


Vårdupplysningen sa åt oss att ta med monstret till sös barnakut, vilket vi gjorde med en gång.

Under den tiden så hade monstret vaknat till och blivit sig själv igen men vi kände ändå att vi var tvugna att kolla läget.

När vi kom fram till sös barnakut möttes vi av en lapp på dörren där det stod att det var stängt och att dom fanns på huddinge sjukhus, så vi tog oss dit.

När vi väl kom fram dit så blev vi visade vägen in på deras barnakut, men där kunde dom inte ta emot oss utan sa att det säkert inte var någon fara med monstret eftersom hon hade mått bra i nästan två timmar. Men att vi skulle gå bort till deras närakut för säkerhets skull.


Dirty var orolig som få under hela resan(självklart), men när vi kom fram till närakuten sa dom åt oss att åka till Astrid Lindgrens barnsjukhus.


När vi skulle ta oss från Huddinge så stannade Dirtys bil så vi bestämde oss för att åka tillbaka till skogås för att byta till Empas bil.

Påvägen hem ringde Dirty sin f.d svärmor som har bra koll på skador, hon sa att vi skulle åka hem och ta det lugnt och att monstret själv skulle få bestämma om hon var hungrig, törstig eller trött.



Så nu sitter vi här och väntar på att middagen ska bli klar. Lasagne blir det och jag är jätte hungrig efter dagens bilutflykt.



Slutsats:

Lita aldrig för mycket på vårdupplysningen.

Av Empa - 23 juni 2008 10:06

I lördagskväll fick jag ett samtal från två personer i min närhet, jag vill inte säga vilka ännu eftersom jag inte vet hur många dom har berättat för.


Dom ringde till mig för att berätta att dom ska gifta sig! I Las Vegas! och frågade om jag ville följa med.

Självklart vill jag göra det, det går väl inte att tacka nej till ett höstbröllop i Las Vegas.

I mitten av September bär det alltså av mot statern och det ska bli väldans skoj.


Jag känner mig väldigt speciell och glad tack vare det här samtalet, anledningen är att jag var den första som dom berättade för och jag är så himla glad för deras skull.

Av Empa - 22 juni 2008 21:57

Ensamheten.

Som idag när man är lite små mör efter en hel helgs festande. Då saknar jag någon att glo på film och kramas med.

Istället är jag ensam och har lite ångest för att sova själv inatt. Ja har ju gjort det så länge nu.


Men men, min tid kommer då någon hittar mig. =) Jag hoppas bara inte att det dröjjer alldeles för länge, eftersom jag redan nu är trött på att sova ensam.


Kisses

Av Empa - 22 juni 2008 19:46


Några utav bilderna från midsommarafton. Myspys!


 

*Femkamp efter midsommarmaten.


*Kusinvitaminer


*Midsommarmys på filten i gräset.


*Jag på väg ner till festplatsen


*Gruppkram!


*Vilken rumpa är snyggast? 1, 2 eller 3? (från vänster räknat)


*Jag och Dirtys bonuspappa.


Nu är midsommar över för iår och vi går återigen mot mörkare tider. Lite deprimerande men jag sätter siktet mot nästa roliga äventyr. ;-)



Kisses

Av Empa - 22 juni 2008 17:37

Har du rökt? Ja
Har du snusat? Ja, testat några gånger men det är inte min grejj =)
Har du legat i sängen brevid en tjej? Ja
Har du blivit slagen allvarligt? Nej, jag har klarat mig =)
Testat droger? Endast alkohol det andra har jag inte gett mig på.
Hatar du någon? Nej.
Har några av dina vänner svikit dig? Ja, men det är länge sen nu.
Vad har du haft för djur? Jag hade en kanin när jag var liten.
Favvofärg: svart, rosa och blålila

Har du en bror? Ja, en lillebror.
Naturlig hårfärg? den klassiska svenska cendréfärgen.
Surfa/snowboard? Jag kan inget av dessa två en måste jag välja så säger jag snowboard för att jag älskar fjällen.
Kan du mer än två språk? Svenska och skolengelska, även lite lite tyska
Har du vart med om en olycka? Ja när jag var liten och precis hade lärt mig att cykla, det slutade med ett besök på akuten och ett ärr på magen för resten av livet.
Har du träffat en kändis?Ja en eller två "C" kändisar har jag träffat.
Har du lekt anden i glaset? Visst har jag det och har alltid trott senhårt på det fram tills nu.

Av Empa - 21 juni 2008 20:08

Mitt första onyktra inlägg..


Vilken midsommar hörrni. Jag hoppas att ni har haft det lika skoj som jag har.

Dagen igår var riktigt trevlig och bilder kommer upp imorgon när jag har fixat in bilderna i datorn.

Just nu sitter jag med dirtys låtsaspappas dator och barmhärtigar mig över er så att ni ska ha något att läsa.

partyt idag började redan halv ett i förmiddags med champange frukost. Dirtys mamma fyller nämligen 52 idag och det måste ju såklart firas.

Dirty fick dock inget eftersom hon fortfarande var för packad =)


Nu ska det grillas och den partas förhoppningsvisihop med ett gammalt gammalt x och hans tjej, och flisan såklart!


over and out!

Av Empa - 20 juni 2008 00:38

Det här är min absoluta favorit sommarlåt. Jag blir lycklig i hela kroppen när jag hör denna.


Av Empa - 19 juni 2008 00:03

Det är konstigt hur emotionellt involverad man blir i vissa saker, som idag när sverige förlorade mot ryssland tex.

Jag som redan var laddad inför att se sverige få spö av holland.

Det kanske spelarna också var iofs eftersom dom spelade som ett gäng pensionärer med rullatorer.

Riktigt surt.


Har jobbat hela dagen, lite sliten nu faktiskt.

Måste dock packa midsommarväskan eftersom jag ska sova borta imorgon, eller så skiter jag i det, har inte riktigt bestämt mig ännu.


Nu skiter jag i det här och går och sussar.



Kisses

Ovido - Quiz & Flashcards